Jag vill satsa på vårdcentralerna

Jönköpings län förtjänar en politik som satsar på sjukvården i stället för att sänka skatten för de som tjänar mest.

Sjukvården står inför stora utmaningar. Den psykiska ohälsan ökar och fler äldre lever med stora vårdbehov. Trycket på vården är stort. Våra vårdcentraler får en allt viktigare roll med arbetet för att du inte ska bli allvarligt sjuk och avlasta våra tre akutsjukhus. Bristen på vårdpersonal påverkar både väntetider i vården och personalens arbetsmiljö.

I det läget har SD-regeringen valt att sänka skatten för de rikaste i stället för att satsa på välfärden. Samtidigt blir det allt tydligare att marknadsstyrningen har misslyckats. I dag riskerar vården att styras mer av plånbok än av behov.

Region Jönköpings län har under socialdemokratisk ledning gått en annan väg. Vi har landets bästa tillgänglighet och det högsta förtroendet för sjukvården. Den vägen ska vi fortsätta att gå. Vi ska satsa på vårdcentralerna, anställa mer vårdpersonal och säga nej till marknadslösningar i sjukvården.

Socialdemokraterna vill skapa en sjukvård som går att lita på i hela Jönköpings län. Vårcentralen är den del av sjukvården som många människor möter först och oftast. Därför vill vi stärka vårdcentralerna med minst 150 miljoner kronor så att du får hjälp snabbare, får större möjlighet att möta samma vårdpersonal och får en sammanhållen vård över tid.

Men för att det här ska ske behövs du! Vill du också satsa på sjukvården i stället för att sänka skatten för de rikaste behöver du rösta på ett parti som vill samma sak den 13 september.

Kontakta Simon Johansson

Kampanjen skapad av
Simon Johansson
Kategorier
  • Sjukvård
  • Jönköpings län
  • Välfärd

Skriv under kampanjen

Samtycke

Dela

Tack för ditt stöd!Din underskrift är registrerad.

Du är nästan klar.

Den här kampanjen kan bli mer framgångsrik med fler underskrifter. Kan du dela den?